Peter van Nes

Mijn naam is Peter van Nes en ik mag ook de eredienst ondersteunen en begeleiden met orgelspel. Sinds mijn jeugd speel ik orgel. Ik ben als 7-jarige jongen begonnen met 1 jaar keyboard-les en heb daarna 10 jaar orgelles gehad in de stad waar ik oorspronkelijk vandaan kom: Oosterhout (NB). Daarnaast is er altijd orgelspel om mij heen geweest: Mijn vader bespeelde zowel in de kerkdienst als thuis gepassioneerd het orgel. Menig avond kwam ik als kind vanuit bed naar beneden om de kamerdeur open te zetten, zodat het orgelspel boven beter hoorbaar was. De interesse voor het orgel heeft er dus altijd al ingezeten.
Sinds mijn 17e mocht ik ook kerkdiensten in Oosterhout begeleiden. Ik liet en laat mij nog steeds inspireren door de psalmen, gezangen en andere christelijke liederen. Na mijn studie in Utrecht ben ik getrouwd en ben ik in Zeist gaan wonen en heb aansluiting gevonden bij wijkgemeente de Bron. Sinds 2009 bespeel ik hier met veel plezier het Flentrop-orgel.
Orgelspel is een belangrijk ondersteunend onderdeel van de eredienst en ik wil me aansluiten bij de volgende passage gemaakt door W.H. Zwart: “Houd dan de lofzang gaande”